Spune-mi poziţia de dormit, ca să spun cine eşti!

Ai o poziţie de dormit preferată? Poziţia de dormit poate spune foarte multe despre tine: cine eşti, ce-ţi stă pe creier sau…ce probleme de sănătate rişti să ai.

PozDormitDacă poziţia de dormit este pe spate:

  • „Soldatul” este o persoană rezervată;
  • este poziţia de dormit cea mai sănătoasă pentru coloană, corpul fiind în poziţie neutră;
  • este o poziţie utilă celor care suferă de reflux esofagian (capul este ridicat, pe pernă)
  • principala problemă este sforăitul: dacă ai tendinţa să sforăi, alege altă poziţie!
  • este contraindicată celor care suferă de apnee în somn!
  • nu folosiţi mai mult de o pernă – altminteri, riscaţi probleme cu coloana.

Dacă poziţia de dormit este pe spate, cu braţele în sus: ,

  • „Steaua de mare” ştie să asculte pe cei din jur;
  • diferenţa faţă de poziţia de dormit anterioară este dată de poziţia mâinilor; şi în această poziţie poţi agrava sforăitul sau apneea de somn;
  • poate apare durere de umeri datorată poziţiei braţelor;

Dacă dormi ca un buştean, pe o parte:

  • eşti probabil o persoană sociabilă, un model pentru cei din jur;
  • poziţia de dormit are avantajul că menţine coloana perfect aliniată;
  •  dacă suferi de reflux esofagian şi nu poţi dormi pe spate, e a doua alegere pentru tine!
  • trebuie să foloseşti o pernă suficient de groasă pentru a menţine aliniamentul gâtului;
  • poate apare o presiune suplimentară şi o uşoară rotaţie a coloanei prin lipsa de suport pentru piciorul de deasupra; pot apare dureri de spate / şold.

Dacă dormi pe o parte, cu braţele întinse, ca leneşul:

  • eşti pesemne o persoană mai suspicioasă din fire
  • suplimentar faţă de poziţia de dormit anterioară, pot apare dureri prin mecanism similar şi la nivelul toracelui superior şi al umerilor, date de poziţia braţelor în timpul somnului;
  • poţi alterna cu poziţia anterioară, pentru a preveni (cel puţin) durerile de umeri.

Dacă dormi în poziţia fetală:

  • îţi trădezi mai greu emoţiile;
  • pare confortabil, dar este cred cea mai problematică poziţie de dormit: spatele este curbat (poziţie nesănătoasă a coloanei), fapt care îngreunează respiraţia (deci vei avea o oxigenare proastă pe timpul somnului şi, implicit, un somn slab calitativ);
  • încearcă să dormi în oricare dintre poziţiile de mai sus (cel mai bine ar fi să dormi ca buşteanul).

Dacă dormi pe burtă:

  • ai cel mai probabil o personalitate prietenoasă;
  • poziţia de dormit pe burtă ajută în unele tulburări digestive;
  • au de suferit gâtul (care va fi întors într-o poziţie nenaturală peste noapte, pentru a putea să respiri)  şi restul coloanei (care nu stă aliniată perfect peste noapte);
  • prin menţinerea căilor aeriene deschise, ajută de fapt în cazul celor care sforăie;
  • dacă nu ai alte probleme, încearcă să dormi pe spate: e mai sănătos;
  • dacă trebuie să dormi pe burtă, dormi măcar fără pernă: reduci stresul asupra coloanei.

[wysija_form id=”1″]


 

20px_VeziVideo

20px_CitesteSi

 

Răzvan

Medic de familie. Ecografist. Realizator TV. Speaker. Blogger.
Am si eu niște păreri personale si vreau să le împart cu tine, dar am niste conditii: citeste-le, te rog! Dupa care, hai sa discutam: civilizat, te rog!
Verifica lista de servicii si, daca te pot ajuta, contacteaza-ma!

Curriculum vitae - Servicii - Contact

Toate articolele - pagina mea

Retele sociale:
TwitterFacebookLinkedInGoogle PlusYouTube

6 comentarii despre “Spune-mi poziţia de dormit, ca să spun cine eşti!

Comentează articolul: