Câte calorii arzi prin mişcare?

Sunt deseori întrebat câte calorii arzi când faci sport – ei bine, răspunsul nu e foarte uşor de calculat – de fiecare dată se fac estimări.

În primul rând, îţi reamintesc că consumul de energie este suma dintre metabolismul bazal (arderile din repaus), caloriile arse pentru activitatea fizică şi efectul termic al alimentelor (neglijat uneori, băgat în seamă alteori).

Cum măsori câte calorii arzi?

Metabolismul bazal se poate deduce fie pe baza unor formule matematice (pe baza unor parametri care se măsoară obiectiv, cum ar fi vârsta, sexul, înălţimea, greutatea, indicele de masă corporală, indicele talie-şold, raportul talie-înălţime), fie prin măsurarea directă cu ajutorul unui analizor dedicat (pentru stabilirea metabolismului bazal) şi a unor dispozitive care, în funcţie de efortul depus (frecvenţa cardiacă, senzori de acceleraţie şamd) estimează nivelul tău de activitate.

Citeşte şi: Consumul de energie şi metabolismul bazal

Estimarea consumului de calorii pentru 30min de activitate fizică

Câte calorii arzi în 30min de activitate fizică?

 

Rezultatul?

Un grafic care arată cam aşa, la un moment dat. Şi care este extrem de variabil: pentru că metabolismul bazal este influenţat de cantitatea de masă musculară / procentul de grăsime corporală, deci variază pe parcursul vieţii în funcţie de greutate, activitatea fizică etc.

Citeşte şi: Ce este caloria?

Valorile din infografic sunt estimările pentru un bărbat de vârstă medie, înalt de 180cm, care are 70kg, şi care face activitatea respectivă timp de 30 de minute, fără întrerupere. Utilitatea lui? Te ajută să afli nu neapărat câte calorii arzi, ci să „compari” arderile: chiar dacă nu vei avea aceleaşi arderi, raportul va fi acelaşi (tot joggingul/ciclismul alert vor arde mai multe calorii).

Să avem un weekend minunat, deci: plin de mişcare!

Răzvan

Medic de familie. Ecografist. Realizator TV. Speaker. Blogger.
Am si eu niște păreri personale si vreau să le împart cu tine, dar am niste conditii: citeste-le, te rog! Dupa care, hai sa discutam: civilizat, te rog!
Verifica lista de servicii si, daca te pot ajuta, contacteaza-ma!

Curriculum vitae - Servicii - Contact

Toate articolele - pagina mea

Retele sociale:
TwitterFacebookLinkedInGoogle PlusYouTube

7 comentarii despre “Câte calorii arzi prin mişcare?

  • Lista e facuta de la birou, nu din practica.Va invit la crapat lemne adevarate!

    • De ce spuneți asta?

    • Aș compara numărul de grupe musculare implicate în cele două activități. Nu senzația de oboseală percepută.

      Dar, mulțumesc de compliment(e): „șoarecele de birou” a spart ceva lemne la viața lui.

      Confirm filozofiei dvs., de exemplu, jumătate de oră de plajă /saună arde mai multe calorii decât mersul pe jos în ritm rapid, pentru ca transpiri mai mult, nu?

      De ce credeți ca aerobicul arde mai mult decât trasul de fiare?

      🙂

    • In 30 min de mers alert arzi mai multe calorii decat la crapat lemne?Nici nu apuci sa transpiri…Sa nu mai spun ca daca esti soarece de birou s-ar putea sa obosesti in 30 min, dar la crapat lemne sa nu mai fii bun de nimic.In fine, e interesanta comparatia.

  • Salut. Multumim pt informatii. Aveam o intrebare desi poate pare destul de tabu pt anii actuali 😀 si vad ca niciodata nu este adusa in discutie sau pusa in tabel langa celelalte activitati de ars calorii,desi este o activitate care poate fi incadrata tot in cardio. 1 partida de sex nebun dimineata sau seara , s-a facut vreodata un test in privinta asta pt a afla aportul de calorii arse? Chiar sunt curios 😀 Pt ca eu transpir uneori foarte rau , mai rau decat un mers pe bicicleta de 45 de minute , si asta pt ca e efortul de moment foarte concentrat . Readuc aminte, sex nebun, anume salbatic sau ceva intre, care te epuizeaza (o durata intre 10-20 minute). Multumesc si daca puteti raspunde la aceasta intrebare , as fi f. incantat. Am curiozitatea asta de ceva timp. Sanatate si numai bine!

Comentează articolul:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.