Cum faci mişcare mai multă?

De multe ori mă confrunt în discuţiile despre un stil de viaţă sănătos cu lipsa „timpului” pentru mişcare / sport / activitate fizică. Aşa crezi şi tu, nu? Voi încerca să îţi demonstrez că se poate, fără a „sacrifica” prea mult timp pentru sănătatea ta.

În primul rând, trebuie să alegi activităţi care îţi fac plăcere, pe care să le poţi include în rutina zilnică: mergi pe jos până la maşina parcată la 500m de casă; mergi pe jos prima staţie de metrou/autobuz; coboară cu 1-2-3 staţii mai devreme şi mergi restul pe jos.sala-sport

 

Cum alegi?

Alege-ţi chestiile care îţi plac, repet: fă-ţi lunea zi de mers la dansuri, marţea – de mers la cumpărături (dacă îţi faci obiceiul de a ocoli în pas alert rafturile departamentului în căutarea celor mai bune oferte înainte de a cumpăra ce ai pe listă din supermarket, deja faci un sport!), miercurea – de mers la înot, joia – mergi la serviciu pe role sau bicicletă, vinerea – clasa de aerobic care îţi place atât de mult, sâmbăta – plimbarea cu prietenii prin parc sau mall („window-shopping, parcă, nu?), duminica – zi de mers la sală (dacă vrei rezultate optime, mergi măcar de 2-3 ori pe săptămână la sală). Ce zici, e chiar aşa complicat?

razvanMişcarea, dacă e făcută în pas alert, e utilă şi în runde de 10-15 minute: cele 15 minute de plimbat câinele dimineaţa, înainte de a pleca, alături de cele 10 minute de mers pe jos până la metrou, plus cele 10 minute de la metrou la muncă… plus cele 10 minute de la terminarea programului, spre metrou, plus alte 10 minute de la metrou acasă, plus alte 15 minute de plimbat câinele seara – ai numărat? Deja ai mers pe jos mai bine de o oră în ziua respectivă – adică, ar zice unii, ai ars deja 200-300 de calorii şi nici nu ai simţit când. 🙂

 

Cum faci mişcare acasă?

role

  • fă tururi ghidate ale oraşului tău – în Bucureşti există cel puţin unul, gratuit (vezi programul din 2014), verifică dacă sunt şi altele!
  • scoate-ţi copilul la plimbare (în căruţ, desigur: va obosi înaintea ta);
  • ieşi afară cu familia: plimbare pe bicicletă cu copiii, ieşire pe role cu perechea etc;
  • urcă şi coboară scările la picior, nu cu liftul;
  • plimbă efectiv câinele, nu-l privi doar: aveţi amândoi nevoie de mişcare!
  • redu condusul maşinii: ajuţi planeta (reduci emisiile de gaze) şi te mişti: mergi pe jos, mergi pe role sau cu bicicleta cât mai des!
  • fă exerciţii când eşti la TV: un stepper, o bicicletă ergonomică, o alergare pe loc, câteva abdomene sau flotări sau genuflexiuni te vor ajuta enorm!
  • găseşte programe pentru telefon/tabletă care să te ajute: aplicaţii gratuite sau ieftine sunt destule în mediul virtual!
  • întreţine-ţi grădina (dacă ai/stai la casă);
  • joacă-te cu copiii, coboară-te la mintea lor: fă tumbe, oameni de zăpadă, stropeşte cu apă, dansează etc!

 

Cum faci mişcare la muncă?

workout piept & braţe

workout piept & braţe

  • mergi pe jos primele şi ultimele staţii de autobuz (evident, îţi laşi maşina acasă!);
  • în pauzele de cafea/ţigară, renunţă la vicii şi fă o scurtă plimbare pe jos (sau urcă şi coboară câteva etaje): te ajută să aeriseşti creierii şi să dezmorţeşti picioarele şi spatele „obosite” de statul la birou!
  • înscrie-te în echipele de sport ale angajatorului, interesează-te de ofertele şi programele de fitness oferite etc!
  • Există antrenori de electromiostimulare care vin la muncă/acasă: poate fi o alternativă!

 

Cum faci mişcare în timpul liber?

  • când ai ocazia, plimbă-te, aleargă, mergi pe role sau bicicletă
  • înoată,mergi cu caiacul, canoe, vâsleşte
  • fă aerobic, arte marţiale, dansuri sau yoga;
  • joacă tenis, squash, ping pong
  • joacă baschet, volei, handbal
  • schiază, plimbă-te în natură

Pe scurt: fă orice îţi face plăcere, dă-ţi voie să descoperi lucruri noi!

Răzvan

Medic de familie. Ecografist. Realizator TV. Speaker. Blogger.
Am si eu niște păreri personale si vreau să le împart cu tine, dar am niste conditii: citeste-le, te rog! Dupa care, hai sa discutam: civilizat, te rog!
Verifica lista de servicii si, daca te pot ajuta, contacteaza-ma!

Curriculum vitae - Servicii - Contact

Toate articolele - pagina mea

Retele sociale:
TwitterFacebookLinkedInGoogle PlusYouTube

Comentează articolul: