Despre Nordic Walking, cu Barbara Lombardi

Am rugat-o pe Barbara Lombardi, singurul master trainer de mers nordic din România, să îmi scrie câteva rânduri despre nordic walking. Iată mesajul ei, special pentru prietenii trascu.ro:

Ce este Nordic Walking?

Este o metodă nouă de mişcare în aer liber pentru toţi, care oferă un stil de viaţă sănătos şi activ. E pur şi simplu un mers natural la care se adaugă utilizarea a două beţe, cu funcţie de împingere; asta înseamnă că se implică astfel un număr mare de muşchi (90% din muşchii corpului).

Nordic

Barbara Lombardi, master trainer Nordic Walking pentru România

Aceste beţe sunt diferite de cele de trekking, care au ca funcţie doar sprijinul. Prin acest tip de mers creşte consumul energetic şi se reglează funcţiile sistemului cardio-circulator; poate fi considerat una dintre cele mai complete şi la îndemână activităţi sportive.

Se poate practica în orice anotimp, indiferent de vârstă, la nivel de fitness, la nivel sportiv sau pur şi simplu pentru a îmbunătăţi sănătatea. Este ideal pentru oamenii care nu sunt obişnuiţi cu efortul fizic.

 

Cum a apărut?

Istoria mersului nordic e destul de recentă şi din 1997 a început să se extindă în toată lumea.

Provine din Finlanda, unde un student la facultatea de educaţie fizică a început să studieze mersul nordic ca exerciţiu de fitness şi să testeze beţele ca un instrument de antrenament.

 

Unde se practică?

Mersul nordic se practică în aer liber, la munte, la mare, în pădure sau în oraş. Există în Bucureşti un grup care se întâlneşte regulat în parc, dar periodic se organizează şi ieşiri la munte, în pădure şi la mare.

nordic walking unde

Unde poţi practica nordic walking? Oriunde!

Echipa din România participă şi la Festivalul Internaţional de Nordic Walking din Italia.

 

Care sunt beneficiile?

  • generale: favorizează echilibrul fizic şi mental
  • reglare: reglează sistemul cardiovascular ( scade tensiunea arterială şi reglează activitatea cardiacă) şi respirator, stimulează imunitatea
  • combate sedentarismul: ajută în pierderea în greutate şi tonifierea muşchilor, creşte rezistenţa la efort (pentru practicanţii mersului nordic percepţia de oboseală este mai scăzută); în nordic walking sunt arse în special grăsimile, apoi carbohidraţii;
  • combate stresul: scade concentraţia hormonilor de stres (atenuează stresul), asigurând contactul cu natura, dar permiţând şi relaţionarea cu membrii grupului (distracţie, formarea de prietenii); îmbunătăţeşte starea de spirit, ajutând în combaterea anxietăţii şi depresiei. creşte stima de sine şi dezvoltă creativitatea; nu în ultimul rând, ameliorează contractura din zona cervicală şi a umerilor; descarcă tensiunea musculară care poate cauza entorse şi accidente fizice
  • protejează organismul de osteoporoză şi osteoartrită prin efortul moderat continuu care stimulează asimilarea calciului în oase şi producţia de elastină şi colagen;
  • anti-ageing: întârzie procesul de îmbătrânire;

nordic walking barbara 3

Prevenţie

Statisticile confirmă că inactivitatea „fizică” (sedentarismul) favorizează apariţia diferitor boli.

În Occident, fiind un fenomen mai cunoscut şi „testat”, vine recomandat de doctori şi pentru prevenirea unor boli, cum ar fi diabetul zaharat, osteoartritele (uşoare) şi osteoporoza (uşoară), obezitatea , leziunile picioarelor, accidentările din timpul efortul fizic, problemele psihofizice, infarctul, ateroscleroza, accidentele vasculare cerebrale, bolile neurodegenerative.

 

Cui îi este recomandat/interzis?

Nu e interzis nimănui, din contra… Este recomandat tuturor, de la cei mai mici la cei mai în vârsta!

nordic walking cine

Cine poate practica nordic walking? Oricine!

Bineînţeles cardiopaţii şi persoanele care au probleme cu greutate sau dureri de spate (inclusiv cei cu hernie de disc) pot beneficia din plin de beneficiile mersului nordic.

 

Nordic walking, pe scurt:

În Nordic Walking noi spunem că avem 3 inimi:

  1. inima ca organ, cea pe care o avem cu toţii;
  2. mâinile, care prin deschiderea şi închiderea lor la fiecare mişcare acţionează ca o pompă pentru a aduce sângele spre inimă,
  3. picioarele, care prin rularea tălpii stimulează întoarcerea sângelui spre inimă şi fac circulaţia mai eficientă.

Nordic Walking nu are un impact negativ asupra genunchilor, gleznelor şi zonei lombare, un lucru foarte important pentru cei care au o greutate foarte mare şi/sau care au probleme de spate, cu genunchii etc: datorită beţelor de nordic walking, greutatea noastră se împarte în 4 puncte de sprijin: 2 reprezentate de picioare şi 2 reprezentate de beţe, care devin prelungirea braţelor noastre.

Practicanţii mersului nordic percep oboseala mai greu; acest lucru permite efectuarea de activităţi fizice de lungă durată.

Când tehnica este aplicată corespunzător, mersul nordic e mai eficient cu 40 – 50% comparativ cu mersul normal; în nordic walking sunt implicaţi 90% din muşchi (~600!) şi sunt implicate 4 din cele 5 forme de solicitare motorie: rezistenţa, forţa, mobilitatea şi coordonarea;

nordic walking barbara 2

Echipament necesar

O pereche de adidaşi, de o ţinută sportivă corespunzătoare anotimpului şi de o pereche de beţe de nordic walking (atenţie, sunt diferite de cele folosite în trekking).

 

De ce un instructor calificat?

Pentru a obţine maximum de beneficii descrise mai sus şi eficienţă maximă din mişcările. Tehnica devine foarte importantă şi în plus dacă reproducem o mişcare greşită la început va fi dificil de a corecta mai târziu. Pentru aceasta este necesar să apelezi la un instructor calificat care poate oferi elementele de bază pentru a achiziţiona mişcarea corectă.

20px_ImportantSingurul Master Trainer de Nordic Walking din România este Barbara Lombardi.
O poţi contacta prin email, telefonic (0722.200.824) sau pe Facebook.

barbara lombardi

Nordic Walking Romania

Singurul Master Trainer de Nordic Walking din România este Barbara Lombardi, pe care o poţi contacta prin email, telefonic (0722.200.824) sau pe Facebook.

Toate articolele - pagina mea

3 comentarii despre “Despre Nordic Walking, cu Barbara Lombardi

Comentează articolul: