Greșeli alimentare: mâncăruri de care te poți lipsi

Poate ti se pare banal, dar de multe ori nu știm care sunt alimentele care îngrașă. Ție care dintre ele îți plac? Pe care dintre ele le consumi în mod regulat?

1. Băuturile dulci

cocktails

Băuturile carbogazoase îndulcite nu îți aduc decât calorii goale, traduse prin kilograme în plus. Datorită lor, vei consuma cu aproximativ o cincime mai multe calorii decât ai nevoie, fără să îți dai seama măcar!
Bonus: îți crește riscul de diabet, obezitate și boli de inimă, și, ține-te bine, de cancer endometrial, colorectal sau pancreatic!

Fie ele alcoolice sau non-alcoolice, băuturile care conțin zahăr îngrașă și sunt nocive. Da, și cafelele îndulcite sau cu adaos de siropuri sunt tot tentații păcătoase și periculoase. De asta eu unul beau cafeaua fără zahăr și fără siropuri. Și d-asta nu beau cocktailuri.

Și chiar dacă credeai că sucurile de fructe sunt sănătoase, am explicat deja că fac mai mult rău decât bine. Pe scurt, spre deosebire de fructul întreg, sucul de fructe conține mult zahăr, puține fibre și puțini nutrienți – ceea ce îl face nociv, indiferent dacă îl storci tu sau îl cumperi îmbuteliat.
Mănâncă fructe întregi: sunt mai sănătoase și, în plus, nu pierzi efectele benefice ale fructului!
Și nu, nici sucurile cu îndulcitori artificiali nu sunt sănătoase!

2.Înghețata

Nu e nevoie de detalii, nu? E clar că înghețata conține doar zahăr fără nutrienți, calorii goale pe care le adaugi la finalul mesei pentru plăcerea unui desert, nu?

3. Junk food

slabire rapida

Chiar dacă am mai scris despre asta, repetiția e mama învățăturii, nu?  Burgerii, pizza, cartofii prăjiți, alimentele procesate sunt toate pe lista celor „de evitat”, nu?

Pizza conține cantități mari de grăsimi rele și carbohidrați rafinați, care aduc multe calorii și alte pericole. Cărnurile procesate din rețetă sporesc efectele nocive: cresc riscul de insuficiență cardiacă, dar și pentru alte boli (amintesc doar cancerul colorectal și diabetul).

Cartofii prăjiți sunt „bogați” în sare – motiv pentru care poftești din ce în ce mai mult (se discută chiar despre o posibilă adicție). Porția obișnuită de cartofi prăjiți sare de 400 kcal, motiv pentru care îngrașă al naibii de mult – zic unii chiar că ar fi alimentul care îngrașă cel mai mult / frecvent.

Chiar dacă alimentele procesate nu sunt (chiar) toate nocive, majoritatea sunt – deoarece conțin adaosuri mari de sare și mai ales zahăr pentru potențarea gustului – motiv pentru care sunt de evitat.

Știi vorba mea: dacă nu crește în grădină dar crește în borcan, conservă sau pungă, evită!

4. Dulciurile

Biscuiții și dulciurile  bazate pe aluat conțin în cantități mari de carbohidrați rafinați (zahăr + făină) și grăsimi nesănătoase.

Ciocolata este sănătoasă, da – am și recunoscut asta! Dar ciocolata amară: nu ciocolata cu lapte din comerț, care conține cantități imense de zahăr.

Şi, nu uita: nici dulciurile preparate cu îndulcitori artificiali nu sunt sănătoase!

 

Răzvan

Medic de familie. Ecografist. Realizator TV. Speaker. Blogger.
Am si eu niște păreri personale si vreau să le împart cu tine, dar am niste conditii: citeste-le, te rog! Dupa care, hai sa discutam: civilizat, te rog!
Verifica lista de servicii si, daca te pot ajuta, contacteaza-ma!

Curriculum vitae - Servicii - Contact

Toate articolele - pagina mea

Retele sociale:
TwitterFacebookLinkedInGoogle PlusYouTube

Comentează articolul: